Imádom a különböző karakterkódolásokat!

IMÁDOM. NEM. Tudjátok mitől őszült meg most épp 2 hajszálam? A css-be rakott megjegyzésben jófej akartam lenni, hogyha valaki utánam hozzányúl, akkor szép ékes magyar anyanyelvünkön is megértse a fontosabb classok jelentését, ezért raktam megjegyzéseket. Tudjátok (már aki valaha is írt css-t) a jó öreg perjel csillag megoldással, "A nyelvet választó legördülő menü", írtam bele. Alá meg a div kódját. Ahogy azt kell. Namost soha a büdös életbe ne írjatok kódba ékezetet, még a megjegyzésekbe se, most végleg megtanultam (a filenveknél még a dosban megtanultam) egy kósza, valószínűleg nem profin beállított szerveren. Eddig munkáknál akkor el voltam kényeztetve ezek szerint, legalábbis szerver ügyben.

A feltöltött kész siteon (nonpublik béta, tesztelés, izé) ezen div formázását az IE úgy döntött, hogy kihagyja valami miatt. Úgy van, hogy van egy alap css, és külön egy nyelvspecifikus css, amit Angol, Orosz meg ilyen eltérő nyelvek miatti dolgok megformázása miatt van. 1-2 elemet máshogy kell olyankor, meg a főmenüt. Nem ez a lényeg. Az a lényeg, hogy a második css-ben figyelmen kívül hagyta ezt a divet. Átmásoltam a főcss-ne tesztként, ott is. Ilyesmi. Nézegettem a kódot, de sehol máshol nem paramétereztem ezt a divet, meg kéne jelenítenie jól. Végül (5-10 perc, 1-2 hajszál) elkeseredésemben kitöröltem a megjegyzést és megy.. Mindezt azért, mert valami miatt az IE nem UTF-8-nak látta a filet, hanem valami ISO karakterszabványúnak, és az ékezetnél kiakadt, az alatta levő következő div megjegyzése meg rendbetette. És persze FOX-ban semmi gond nem volt végig.

Egyszerűen az egész webet meg az összes programot át kéne állítani végleg utf-8-ra és ennyi. Ilyen miatt szívni roppant kellemeetlen. És csak az áldott jó szívemnek köszönhetem, mert magamnak ritkán írok megjegyzést, mivel mindig ugyanúgy írom a kódot, 1-2 perc alatt átlátom az 1 éve írtat is.

Ennyi volt a tanmese, a programot folytatjuk a lányokkal.

süti beállítások módosítása